VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") určujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúceho, a nás, ako predávajúceho, v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených prostredníctvom diaľkovej komunikácie, konkrétne cez E-shop na našej webovej stránke soba.sk.
Obchodník
je:
SOBA spol. s.r.o.,
Hraničná 2
Košice 040 17
IČO:
00691518
DIČ: 2020489823
IČ DPH: SK2020489823
zapísaná v
Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: sro, vložka
číslo: 138/V
e-mail soba@soba.sk
telefónne číslo +421 55
62 552 61
Orgánom
dozoru je najmä Slovenská obchodná inšpekcia SOI, Inšpektorát
SOI pre Košický kraj Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1,
Odbor výkonu dohľadu, ke@soi.sk tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76
55.
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných
údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov,
ktoré nájdete tuhttps://www.soba.sk/ako-nakupovat/.
Ak
niektorá časť týchto Podmienok je v rozpore s tým, na čom sme
sa dohodli v rámci Vašej objednávky na našom E-shope, táto
konkrétna dohoda bude mať prednosť pred týmito
Podmienkami.
Kupujúci (zákazník) odoslaním objednávky
potvrdzuje, že je oboznámený s uvedenými obchodnými podmienkami.
Vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia uvedenými
obchodnými podmienkami. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu
týchto obchodných podmienok.
1.
NIEKTORÉ DEFINÍCIE
Digitálnym
plnením
je
všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope prostredníctvom
uzatvorenia Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia a súčasne
pozostáva z údajov vytvorených a dodaných v digitálnej forme
alebo digitálna služba, ktorá Vám umožňuje vytvárať,
spracúvať, uchovávať údaje v digitálnej forme alebo pristupovať
k takýmto údajom.
Cena
je
finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar.
Cena
za dopravu
je
finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to
vrátane ceny za jeho zabalenie, dopravu, poštovné alebo iné
poplatky.
Celková
cena je
súčet Ceny a Ceny za dopravu, prípadných ďalších nákladov a
poplatkov, ak tieto nebolo možné určiť vopred.
DPH
je
daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.
E-shop
je
internetový obchod prevádzkovaný Nami na adrese
vianocnestromceky.sk na ktorom bude prebiehať nákup
Tovaru.
Faktúra
je
daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej
hodnoty na Celkovú cenu.
Predávajúcim a prevádzkovateľom
internetového obchodu soba.sk na území Slovenskej
republiky je SOBA spol. s.r.o., IČO: 00691518, Hraničná 2, Košice
040 17, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice,
oddiel: sro, vložka číslo: 138/V, DIČ: 2020489823, IČ DPH:
SK2020489823, e-mail soba@soba.sk, telefónne číslo +421 55 62 552
61, právnymi predpismi označovaná ako predávajúci
a/alebo obchodník.
Pre vylúčenie pochybností nie sme prevádzkovateľmi online trhu,
a teda nie sme osoby, ktoré prevádzkujú a poskytujú Spotrebiteľom
online trh, a to aj ani prostredníctvom tretej osoby, a teda
nevzťahujú sa na nás osobitné informačné povinnosti podľa §
16 a § 17 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Objednávka
je
Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s
Nami.
Podnikateľ je osoba zapísaná v Obchodnom registri,
podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na
základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných
predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a
je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Spotrebiteľ
je
fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo
inej podnikateľskej činnosti.
Spotrebiteľská
kúpna zmluva
je
kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a
Spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek
hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu
alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom
množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo
vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií Spotrebiteľa ako
kupujúceho.
Tovar
je
všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope.
Užívateľský
účet
je
účet zriadený v Spotrebiteľskom klube (ak e-shop túto možnosť
poskytuje) na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje
uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného
Tovaru a uzavretých zmlúv alebo pristupovanie a využívanie
Digitálneho obsahu dodaného v rámci Zmluvy na poskytnutie
digitálneho plnenia.
Vy, ak nakupujete na našom E-shope, právne
ste označovaný ako kupujúci. Ak uvediete v objednávke svoje
identifikačné číslo (IČO), beriete na vedomie, že sa na Vás
vzťahujú ustanovenia týchto Podmienok, ktoré sú určené pre
podnikateľov, ako aj podmienky dohodnuté medzi nami. Stále však
máte, v rámci platných právnych predpisov, nárok na plnú
ochranu pred nekalými a agresívnymi obchodnými praktikami a proti
klamlivému konaniu a klamlivému opomenutiu.
Zmluva
je
kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky
zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od
Nás dostanete potvrdenie Objednávky. Zmluvou je tiež zmluva na
kúpu veci s digitálnymi prvkami a zmluva na poskytnutie digitálneho
plnenia. V prípade, že sa tieto Podmienky odkazujú v ich
jednotlivých častiach alebo jednotlivých bodoch osobitne na zmluvu
na kúpu veci s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí
digitálneho plnenia, platí takáto osobitná úprava iba pre Tovar
a/alebo Digitálne plnenie poskytnuté na základe daného zmluvného
typu.
Zmluva
uzavretá na diaľku
je
zmluva medzi obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá
výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov
diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti
obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania,
elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo
ponukového katalógu (“Zmluva“).
Občiansky
zákonník
je
slovenský Zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších
predpisov.
Zákon
na ochranu spotrebiteľa
je
slovenský Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene a doplnení niektorých zákonov.
2.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE
Kúpa
Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu: soba.sk
Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou
poskytnúť Nám všetky informácie správne, úplne a pravdivo.
Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme
teda považovať za správne, úplné a pravdivé.
3.
UZATVORENIE ZMLUVY
Zmluvu
s nami môžete uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
Zmluva sa
uzatvára na diaľku prostredníctvom nášho E-shopu. Náklady na
použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní
Zmluvy využijete, hradíte vy. Tieto náklady nezvyšujú celkovú
cenu tovaru a nelíšia sa od základnej sadzby, ktorú platíte za
používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup k internetu).
Odoslaním objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov
komunikácie na diaľku.
Na uzavretie Zmluvy je potrebné, aby
ste na E-shope vytvorili návrh objednávky, ktorý musí
obsahovať:
1. Informácie o nakupovanom tovare (označujete tovar
tlačidlom "Pridať do košíka / Do košíka").
2.
Informácie o cene, cene za dopravu, DPH, spôsobu platby celkovej
ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru. Tieto informácie
budú zadané v rámci tvorby návrhu objednávky a automaticky
vypočítané na základe zvoleného tovaru a spôsobu doručenia.
3.
Vaše identifikačné údaje potrebné na doručenie tovaru: meno,
priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú
adresu.
4. V prípade, že Vám budeme tovar dodávať pravidelne
a opakovane, aj informáciu o tom, ako dlho Vám budeme tovar
dodávať.
Počas
tvorby návrhu objednávky môžete údaje meniť a kontrolovať až
do jej vytvorenia.
Po vykonaní kontroly a stlačení tlačidla
"Odoslať objednávku" objednávku vytvoríte. Pred
stlačením tlačidla musíte potvrdiť, že ste sa riadne oboznámili
s Podmienkami a súhlasíte s nimi. Bez tohto potvrdenia nebude možné
objednávku vytvoriť. Po stlačení tlačidla budú všetky vyplnené
informácie odoslané priamo nám.
Vašu
objednávku potvrdíme čo najskôr správou odoslanou na Vašu
e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Potvrdenie bude obsahovať
zhrnutie objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením objednávky
dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi nami a Vami. Podmienky platné v
deň objednania sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.
Môžu
nastať situácie, kedy Vám nebudeme môcť objednávku potvrdiť,
napríklad ak tovar nie je dostupný alebo ak objednáte viac kusov,
než je povolené. Informáciu o maximálnom počte kusov tovaru
poskytujeme vopred na E-shope. Ak nemôžeme objednávku potvrdiť,
budeme Vás kontaktovať a pošleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v
pozmenenej podobe. Zmluva je v takom prípade uzavretá, keď našu
ponuku potvrdíte.
Ak
je v E-shope alebo v návrhu objednávky uvedená zjavne chybná
cena, napríklad v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní dodať
tovar za túto cenu ani po potvrdení objednávky. V takom prípade
Vás budeme bezodkladne kontaktovať a máme právo odstúpiť od
Zmluvy, pričom Vám zašleme ponuku na uzavretie novej Zmluvy v
zmenenej podobe. Nová Zmluva je uzavretá, keď našu ponuku
potvrdíte. Ak našu ponuku nepotvrdíte do 3 dní, máme právo od
Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad,
keď cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov
alebo obsahuje zjavne nesprávne číslice.
Po uzavretí
Zmluvy ste povinní zaplatiť celkovú cenu.
Ak
máte zriadený účet v Spotrebiteľskom klube, môžete urobiť
objednávku prostredníctvom neho. V takom prípade máte povinnosť
skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených
údajov. Spôsob tvorby objednávky je totožný ako pre kupujúceho
bez účtu v Spotrebiteľskom klube, avšak nemusíte opakovane
vyplňovať Vaše identifikačné údaje.
V niektorých prípadoch
umožňujeme využiť zľavu na nákup tovaru. Pre poskytnutie zľavy
je potrebné, aby ste v návrhu objednávky vyplnili údaje o zľave
do určeného poľa. Tovar bude následne poskytnutý so zľavou.
4.
UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
(platí len v prípade, ak túto možnosť e-shop ponúka)
4.1.
Po registrácii v našom E-shope môžete pristupovať do svojho
Užívateľského účtu.
4.2. Pri registrácii do
Užívateľského účtu ste povinní uviesť správne a pravdivé
údaje a v prípade zmien ich aktualizovať.
4.3. Prístup v
Užívateľskom účte je chránený užívateľským menom a heslom.
Máte povinnosť zachovávať mlčanlivosť ohľadom týchto údajov
a neposkytovať ich žiadnej inej osobe. Nenesieme za zneužitie
týchto údajov zodpovednosť.
4.4. Užívateľský účet je
osobný a nemáte oprávnenie umožniť jeho používanie tretím
osobám.
4.5. Užívateľský účet môžeme zrušiť, najmä
ak ho nevyužívate dlhšie ako 6 mesiacov, ak odstúpite od Zmluvy
alebo ak porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
5.
CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1.
Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v
Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci
E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena
uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v
Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za
dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
5.2.
Celková cena je uvedená vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov
stanovených osobitnými právnymi predpismi.
5.3. Platbu
Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred
odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať
nasledujúcimi spôsobmi:
5.3.1 Dobierkou: v takom prípade dôjde
k platbe pri doručení tovaru v hotovosti alebo prostredníctvom
karty. Za túto službu je účtovaný poplatok.
5.3.2 Bankovým
prevodom: informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci
potvrdenia objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je
celková cena splatná do 7 dní.
5.3.3 V hotovosti alebo kartou
pri osobnom odbere: v hotovosti je možné hradiť tovar v prípade
prevzatia na našom výdajnom mieste, ktorého adresa je Hraničná
2, 040 17 Košice.
5.4. Faktúra bude vystavená v
elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude fyzicky
priložená k Tovaru.
5.5. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás
prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar je Vám
dodaný. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena
zaplatená pripísaním peňažných prostriedkov na Náš účet, v
ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia
platby.
6.
DODANIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO
ZHORŠENIA A STRATY PREDMETU KÚPY
6.1. Tovar Vám bude dodaný spôsobom podľa Vašej voľby:
a)
pri doprave Slovenskou poštou službou Balík na poštu s doručením
3-4 prac. dní po expedícii z nášho skladu: 5 € ( služba je
dostupná len pre zákazníkov zo Slovenska a pre objednávky v
hodnote tovaru maximálne do 30 EUR)
b) pri doprave kuriérskou
spoločnosťou s doručením v rámci celej SR do 2-3 pracovných dní
po expedícii z nášho skladu nasledovne (platné len pre zákazníkov
zo Slovenska ):
objednávky v hodnote do 50 EUR: 4 €
objednávky
v hodnote nad 50 EUR: bez poplatku
c) pri doprave kuriérskou
spoločnosťou s doručením v rámci celej ČR do 3 pracovných dní
po expedícii z nášho skladu nasledovne (platné len pre zákazníkov
z Českej republiky ): 7 €
Poplatok
za platbu na dobierku Slovenskou poštou alebo kuriérskou službou
je 1,50 €. Minimálna hodnota tovaru objednávaného na dobierku
musí byť 10 EUR, alebo platba za objednaný tovar musí byť
uhradená vopred, prostredníctvom bankového prevodu, na základe
nami vystavenej a elektronicky zaslanej zálohovej faktúry.
Platba
na dobierku znamená, že platba je realizovaná v hotovosti klientom
v okamihu doručenia zásielky kuriérskou službou alebo na pošte
klienta.
Viac informácií k doprave nájdete tu https://www.soba.sk/doprava/.
6.2. Tovar je možné dodať iba v rámci Slovenskej
republiky a Česka. Pre možnosti dodania v iných krajinách nás prosím kontaktujte.
6.3. Spotrebitelia z Českej republiky, ktorý majú
záujem o doručenie tovaru v Českej republike platia za tovar v
hotovosti priamo kuriérovi pri doručení v mene CZK, ktorá je
rátaná ako celková cena v EUR uvedená vo faktúre, ktorá je
násobená kurzom 28 CZK/1 EUR. Výsledná cena v CZK je zaokrúhlená
na celé české koruny smerom nadol. Daňový doklad, ktorý
posielame s tovarom, je vystavený v EUR.
6.4. Tovar sme Vám
povinní dodať bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo
dňa uzavretia Zmluvy, pokiaľ sa nedohodneme inak. Tovar je dodaný
v okamihu, keď ho prevezmete alebo ho prevezme Vami určená osoba,
alebo keď ho odovzdáme prepravcovi, ktorého ste poverili Vy mimo
možností prepravy, ktorú sme Vám ponúkli. Tovar s digitálnymi
prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je Vám sprístupnený
na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo
digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie
digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas
dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania Vašej
osobe.
6.5. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také
skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania Vami
objednaného Tovaru. O zmene termínu dodania a o novom
predpokladanom termíne dodania objednaného Tovaru Vás budeme
e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od
Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o
novom termíne dodania Tovaru je aj Naša žiadosť adresovaná Vám
na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v
novom termíne. V prípade osobného odberu na Našej prevádzkarni
Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať
prostredníctvom e-mailu.
6.6. Pri preberaní Tovaru od
dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu
Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť
bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k
poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a
vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu
prevziať.
6.7. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom
mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa
predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete
Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar
na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní
od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa
zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným
doručením Tovaru na Vaše požiadanie. V prípade, kedy porušíte
svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu
6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej
povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar
neprevezmete, nie je dôvodom pre odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a
Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám
právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia
Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie
účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie
od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume
skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru na Vaše
požiadanie, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak
vznikne.
6.8. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane
Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v
Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s
týmto opakovaným doručením na Vaše požiadanie spojené.
Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na
Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní
od doručenia e-mailu.
6.9. Nebezpečenstvo náhodnej skazy,
náhodného zhoršenia a straty Tovaru na Vás prechádza v okamihu
dodania Tovaru. V prípade, keď Tovar neprevezmete alebo ho prevziať
odmietnete, s výnimkou prípadov podľa bodu 6.4 týchto Podmienok,
prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného
zhoršenia a straty Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho
prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo.
Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a
straty Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky
dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či
akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
7.
PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
7.1.
Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
7.1.1 V prípade,
že ste Podnikateľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v
dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.
7.1.2 V prípade, že
ste Spotrebiteľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v súlade
so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka
a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka
prezentovanými vlastnosťami Vami objednaného Tovaru na Našom
E-shope alebo na Našich propagačných materiáloch vo vzťahu k
dodávaného Tovaru, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so
všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka,
ak pri uzatvorení Zmluvy sme Vás s tým výslovne oboznámili, že
určitá vlastnosť nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a
Vy ste s tým výslovne a osobitne súhlasili.
7.1.3 Predaný
Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617
Občianskeho zákonníka ak:
7.1.3.1 je vhodný na všetky účely,
na ktoré sa Tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím
najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania
platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli
vypracované;
7.1.3.2 zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo
modelu, ktoré sme Vám sprístupnili pred uzavretím Zmluvy;
7.1.3.3
je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na
montáž a inštaláciu, ktoré môžete dôvodne očakávať;
7.1.3.4
je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane
funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si
pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť),
aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môžete dôvodne
očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru s prihliadnutím na
akékoľvek naše verejné vyhlásenie alebo verejné vyhlásenie
inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu,
alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jeho
označení, pričom za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru,
dovozca Tovaru na trhu Európskej únie z tretej krajiny alebo iná
osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni
svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho dodaní v rozsahu
Nášho záväzku uvedeného v čl. 7.1.1. alebo 7.1.2. týchto
Podmienok
7.1.4 Ak ste Podnikateľom za vady Tovaru nezodpovedáme
v nasledovných prípadoch:
7.1.4.1 ak ste boli o existujúcich
vadách poučený alebo ste o vadách museli vedieť na základe
okolností uzavretia Zmluvy a tieto vady nie sú v rozpore s
dohodnutými vlastnosťami Tovaru;
7.1.4.2 ak vady Tovaru vznikli
po tom ako ste Tovar prevzali, za predpokladu, že vady nevznikli
porušením Našich povinností alebo ste si mali Tovar možnosť
prevziať podľa čl. 6. týchto Podmienok a bez právneho dôvodu
ste prevzatie Tovaru odmietli alebo ste Tovar neprevzali;
7.1.4.3
ak ste zjavné vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 7.3.1. týchto
Podmienok;
7.1.4.4 ak ste skryté vady Tovaru nevytkli včas podľa
čl. 7.3.2. týchto Podmienok;
7.1.4.5 pri použitom Tovare
nezodpovedáme za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre
ktoré bola dojednaná nižšia cena.
7.1.5 Ak ste Spotrebiteľom
za vady a vlastnosti Tovaru nezodpovedáme v prípadoch ak:
7.1.5.1
ste vady Tovaru nevytkli včas v lehote uvedenej v bode 7.4.1. týchto
Podmienok;
7.1.5.2 vlastnosti Tovaru nezodpovedajú všeobecným
požiadavkám podľa § 617 Občianskeho zákonníka, pričom ste
boli Nami o tejto skutočnosti jasne písomne poučený a osobitne
ste vyjadrili výslovný písomný súhlas s uvedeným nesúladom;
ide o zmluvu na kúpu Tovaru s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o
poskytnutí digitálneho plnenia
7.1.5.3 a vady Tovaru vznikli v
dôsledku nesprávnej inštalácie alebo nenainštalovania potrebných
aktualizácii, ak sme Vám zabezpečili dodanie takýchto
aktualizácií, informovali Vás o ich dostupnosti a dôsledkoch pre
prípad, ak si ich nenainštalujete;
7.1.5.4 a nenainštalovanie
alebo nesprávna inštalácia potrebných aktualizácii v dôsledku,
ktorej vznikli vady na Tovare, nebola spôsobená nedostatkami v Nami
poskytnutom návode na ich inštaláciu;
7.1.6 Všeobecná záručná
doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu
prevzatia Tovaru z Vašej strany
7.1.7 Ak dôjde k výmene Tovaru,
začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z
Vašej strany.
7.1.8 Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru,
pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v
záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri Tovare,
ktorý sa rýchlo kazí, musíte uplatniť najneskôr v deň
nasledujúci po kúpe, inak Vaše práva zaniknú.
7.2.
Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými
požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa bodov vyššie
alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva
tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Zaručujeme, že
v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného
zhoršenia a straty Tovaru podľa bodu 6.8 Podmienok je Tovar bez
vád, najmä, že:
7.2.1 zodpovedá opisu, druhu, množstvu a
kvalite a má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ
neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise
Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu
Tovaru rozumne očakávať;
7.2.2 je vhodný na účely, ktoré
sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé
a je funkčný;
7.2.3 vyznačuje sa vymedzenou schopnosťou
fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa Tovar rovnakého
druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného Tovaru, hardvéru
alebo softvéru (kompatibilita) a vymedzenou schopnosťou fungovať s
hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar
rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita);
7.2.4 je
dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté
s Vami v Zmluve;
7.2.5 sú dodané aktualizácie vymedzené v
Zmluve, ak ide o Tovar s digitálnymi prvkami.
7.3. Podmienky
uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre
Podnikateľov.
7.3.1 Je Vašou povinnosťou oznámiť a
vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli
zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.
7.3.2
Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté), ste povinný uplatniť
spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie bez zbytočného odkladu po
tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia
záručnej doby.
7.3.3 Ak je Vám Tovar doručený v porušenom
alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká,
žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti
nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili
na telefónnom čísle +421 55 62 552 61 alebo e-mailom na
soba@soba.sk. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického
poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť
reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie. Na neskoršie
uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane
vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.
7.3.4
Záruka sa vzťahuje na všetky vady Tovaru opísané v bode 7.2.
a/alebo v rozpore s naším záväzkom v bode 7.1.1a. týchto
Podmienok.
7.3.5 Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo
zodpovednosti za vadu v prípade, ak za vady nezodpovedáme v zmysle
bodu 7.1.4. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a
účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy alebo ak ste o vade vedeli pred
prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho
dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.
7.4.
Podmienky uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
osobitne pre Spotrebiteľov.
7.4.1 Máte nárok uplatniť Vaše
práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri prevzatom
Tovare v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 24
mesiacov od dodania Tovaru. Ak je predmetom kúpy Tovar s digitálnymi
prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna
služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, zodpovedáme
za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá
sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej
však počas 2 rokov od dodania Tovaru s digitálnymi prvkami.
7.4.2
Ak je Vám Tovar dodaný v porušenom alebo poškodenom obale alebo
je zásielka zjavne príliš ľahká, odporúčame Vám, aby ste
takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám
túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle +421
55 62 552 61 alebo e-mailom na soba@soba.sk. Ak sa rozhodnete takúto
zásielku prebrať, je nutné v prítomnosti dopravcu zásielku
skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky Tovaru a
že sú všetky položky Tovaru v poriadku. Ak zistíte, pri kontrole
zásielky podľa predchádzajúcej vety, že stav alebo počet
položiek objednaného Tovaru nie je v súlade s tým, čo ste si
objednali, odporúčame Vám spísať s dopravcom Zápis o poškodení
zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok v preberacom protokole
dopravcu.
7.4.3 V prípade dodatočného zistenia zjavných vád
po prebratí Tovaru (napr. mechanického poškodenia, chýbajúci
Tovar alebo jeho položky, nesprávny Tovar alebo jeho položky) Vás
žiadame bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom
podľa bodu 7.5.1. nižšie. Neskoršie uplatnenú reklamáciu z
dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v
neúplnosti Tovaru, sme oprávnení odmietnuť.
7.4.4 Nie ste
oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade,
ak za vady nezodpovedáme v zmysle bodu 7.1.5. týchto Podmienok
alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia
Zmluvy.
7.4.5 Právo zo zodpovednosti za vady, ste oprávnený
uplatniť spôsobom podľa bodu 8.5.1. a v lehote uvedenej v bode
7.4.1 týchto Podmienok.
7.5. Uplatnenie práva zo
zodpovednosti za vady (reklamácie).
7.5.1 V prípade, že
bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z
podmienok podľa bodu 7.1 6., môžete Nám takú vadu oznámiť a
uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať)
zaslaním e-mailu, či listu na Naše adresy uvedené pri Našich
identifikačných údajoch, prípadne osobne na Našej prevádzkarni,
ktorej adresa je dostupná na našom webovom sídle. Pre reklamáciu
môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany,
ktorý tvorí prílohu týchto Podmienok.
7.5.2 Vo Vašom
oznámení, ktorým si uplatňujete reklamáciu uveďte predovšetkým
popis vady Tovaru a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu,
na ktorý mate záujem dostať vyrozumenie o spôsobe vybavenia
reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za
vady, špecifikovaných v bode 7.6.3. až 7.6.8., si
uplatňujete.
7.5.3 Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj
doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho
kúpy u Nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.
7.5.4
Za deň uplatnenia reklamácie považujeme deň doručenia vadného
Tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.5.3). V
prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu,
neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné,
neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom
si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade
reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného
podania.
7.5.5 Keď nám bude doručená Vaša reklamácia alebo
Vaše doplnenie podanej reklamácie, tak Vám bezodkladne vystavíme
písomné potvrdenie o prijatí reklamácie, resp. potvrdenie o
vytknutí vady. V potvrdení uvedieme najkratšiu možnú lehotu
určenú podľa bodu 7.6.1., v ktorej odstránime vytknutú vadu
Tovaru.
7.5.6 Ak nedoplníte podanú reklamáciu v zmysle bodu
7.5.4. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní
odo dňa doručenia Našej výzvy podľa bodu 7.5.4. tohto článku,
budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené a pokiaľ sú
požadované chýbajúce informácie, na ktorých doplnenie ste boli
vyzvaní, nevyhnutné pre vybavenie reklamácie, môžeme rozhodnúť,
že sa takouto neúplnou reklamáciou nebudeme zaoberať.
7.6.
Vybavenie reklamácie.
7.6.1 Na základe Vášho rozhodnutia,
ktorý zo spôsobov odstránenia vady špecifikovaných v bode 7.6.3.
a 7.6.4. až 7.6.8 uplatňujete, vadu odstránime v primeranej
lehote, ktorú potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo
výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť
vady, a ktorá nepresiahne viac ako 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej
reklamácie, resp. odo dňa vytknutia vady. Spotrebiteľskú záruku
podľa § 626 Občianskeho zákonníka neposkytujeme. Vami zvolený
spôsob odstránenia vady nie sme povinní akceptovať, ak Vami
zvolený spôsob nie je možný alebo by nám spôsobil neprimerané
náklady s prihliadnutím na Cenu Tovaru a závažnosť vady.
7.6.2
Iba vo výnimočných prípadoch a z objektívnych dôvodov môžeme
lehotu na odstránenie vady uvedenú v potvrdení o prijatí
vytknutia vady predĺžiť o najkrajší čas potrebný na
odstránenie vady. O takomto predĺžení lehoty na odstránenie vady
Vás písomne informujeme.
7.6.3 Ak ide o vadu, ktorú môžeme
odstrániť jej opravou, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas
a riadne opravená na Naše náklady.
7.6.4 Namiesto odstránenia
vady jej opravou môžete požadovať výmenu Tovaru.
7.6.5
Namiesto odstránenia vady Tovaru jej opravou môžeme vždy vymeniť
vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné
ťažkosti.
7.6.6 Po uplynutí lehoty na odstránenie vady máte
právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru alebo môžete odstúpiť
od Zmluvy. Rovnaké práva máte tiež aj v prípadoch, ak vadu
neopravíme alebo Tovar nevymeníme, odmietneme opraviť alebo
vymeniť Tovar z dôvodu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo
ak by si vyžadovali neprimerané náklady, Tovar má naďalej
rovnaké vady napriek jeho oprave alebo výmene alebo Vás
informujeme o tom, že vadu nie je možné opraviť alebo Tovar
vymeniť v primeranej lehote alebo bez toho aby sme Vám spôsobili
závažné ťažkosti. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná
rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak
by bol bez vád. Kúpnu cenu alebo vyplatenie zľavy z kúpnej ceny
Vám vyplatíme rovnakým spôsobom, aký ste použili pri úhrade
kúpnej ceny, pokiaľ sa výslovne nedohodneme na inom spôsobe
úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znášame My.
Od
Zmluvy podľa bodu 7.6.6 nemôžete odstúpiť, ak ste sa
spolupodieľali na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa
Zmluva týka viacerých Tovarov, môžete odstúpiť o Zmluvy len vo
vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môžete
odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že
budete mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného
Tovaru.
7.6.7 Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a
ktorá bráni tomu, aby ste Tovar mohli riadne užívať ako Tovar
bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa
vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne
užívať.
7.6.8 Vašu reklamáciu, resp. vytknutie vady vybavíme
odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vyplatením
primeranej zľavy z Ceny Tovaru alebo písomným odôvodneným
odmietnutím zodpovednosti za vady, teda odmietnutím Vašej
reklamácie.
7.7. Ak ste Spotrebiteľom, Uplatnenie práv zo
zodpovednosti za vady Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl.
Občianskeho zákonníka a Zákonom na ochranu spotrebiteľa. č.
250/2007).
7.8. Ak odmietneme zodpovednosť za vady,
respektíve odmietneme Vašu reklamáciu, máte právo obrátiť sa
na akreditovanú osobu, autorizovanú osobu alebo notifikovanú osobu
(napr. znalec, autorizovaná, akreditovaná alebo notifikovaná
osoba, autorizovaný servis, vedecká inštitúcia a pod.), aby Vám
poskytla znalecký posudok alebo odborné stanovisko, ktorým
preukážete Našu zodpovednosť za vady Tovaru.
7.9. V
prípade, že preukážete našu zodpovednosť za vady Tovaru podľa
bodu 7.8. máte možnosť nám vady Tovaru opakovane vytknúť,
pričom platí, že túto zodpovednosť nemôžeme odmietnuť a teda
budeme povinní za opätovne zaoberať Vašou reklamáciou.
7.10.
Náklady súvisiace so získaním znaleckého posudku alebo odborného
stanoviska podľa bodu 7.8. týchto Podmienok znášame My, avšak
musíte si ich u Nás uplatniť najneskôr do 2 mesiacov od vybavenia
opätovnej reklamácie.
7.11. Týmto sme Vás riadne poučili
o Vašich právach, súvisiacich s uplatnením zodpovednosti za
prípadné vady Tovaru. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste
mali možnosť v predstihu a riadne si prečítať podmienky
reklamácie Tovaru a rozumiete im.
8.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1.
K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi
Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi
uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach
Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne
uvedená.
8.2. V prípade, že ste Spotrebiteľ, máte v
súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo
odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa
prevzatia Tovaru, resp. uzavretia Zmluvy, ktorej predmetom je
poskytnutie služby, resp. uzavretia Zmluvy o dodaní digitálneho
obsahu, ktorý dodávame inak ako na hmotnom nosiči. V prípade, že
sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru
alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota
plynúť až dňom prevzatia poslednej časti Tovaru, a v prípade,
že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať
pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej
dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným
spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy
uvedené pri Našich identifikačných údajoch v Podmienkach). Pre
odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z
Našej strany, ktorý tvorí prílohu Podmienok. Ste oprávnený
odstúpiť od Zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo
Tovarom, ak sme na základe Zmluvy dodali alebo poskytli viacero
Tovarov. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú
každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, to neplatí ak sa výslovne
dohodneme inak.
8.3. V prípade, že ste Spotrebiteľ a
nedodáme Vám Tovar včas, ste oprávnený od Zmluvy odstúpiť aj
bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1
Občianskeho zákonníka, ak Vám odmietneme Tovar dodať.
8.4.
Ani ako Spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v
prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
8.4.1 poskytnutie služby,
ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby
začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s Vaším
výslovným súhlasom a zároveň ste vyhlásili, že ste bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením súhlasu strácate právo na
odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak ste podľa
Zmluvy povinný zaplatiť Cenu;
8.4.2 predaj Tovaru, ktorého Cena
závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôžeme
ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na
odstúpenie od Zmluvy;
8.4.3 predaj alkoholických nápojov,
ktorých Cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich
dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich Cena
závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôžeme ovplyvniť;
8.4.4
predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa vašich špecifikácií
alebo ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru;
8.4.5 predaj Tovaru,
ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a Tovar,
ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
8.4.6
predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné
vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a
ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
8.4.7 predaj
zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych
záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo
po dodaní Tovaru k porušeniu pôvodného obalu;
8.4.8 predaj
periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o
predplatnom;
8.4.9 dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný
na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným
súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme
Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.
8.5.
Lehota na odstúpenie podľa čl. 8.2 Podmienok sa považuje za
zachovanú, ak Nám v jej priebehu (najneskôr však v jej posledný
deň) odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
8.6. V
prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní
odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení na Váš bankový účet,
z ktorého bola pripísaná, prípadne na Váš bankový účet
zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr,
než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu
späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, vrátane
originálneho obalu. Tovar nám neposielajte na dobierku.
8.7.
V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 8.2 Podmienok ste
povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať,
odovzdať Tovar Nám alebo Nami poverenej osobe na prevzatie Tovaru,
pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí ak
sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom
Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný
na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok
na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške
zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme
pre dodanie Tovaru ponúkali. Uvedené v prvej vete tohto bodu platí
aj pre vrátenie hmotného nosiča, na ktorom Vám bolo dodané
Digitálne plnenie v rámci Zmluvy na poskytnutie digitálneho
plnenia. Po Vašom odstúpení od Zmluvy na poskytnutie digitálneho
plnenia sme tiež oprávnení zamedziť Vám v ďalšom používaní
Digitálneho plnenia, najmä, obmedzením prístupu k Digitálnemu
plneniu alebo zrušením Vášho užívateľského účtu. Ak je
predmetom Zmluvy, od ktorej odstupujete poskytovanie služby, ste
povinný Nám uhradiť Cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, ak ste pred
poskytnutím plnenia udelili výslovný súhlas so začatím
poskytovania služby.
8.8. Za škodu zodpovedáte v prípadoch,
kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním
inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a
vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme
potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej
čiastky je 14 dní.
8.9. My sme oprávnení odstúpiť od
Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak
výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve
prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili
realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov
vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho
úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme
schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V
týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez
zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú
Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o
odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime
rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým
nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe
vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované
žiadne ďalšie poplatky.
8.10. Od Zmluvy sme oprávnení
odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných
dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
9.
PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ
9.1.
Ako Spotrebiteľ ste oprávnený podávať podnety a sťažnosti
písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: soba@soba.sk
9.2.
O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať
e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
9.3. Podnet na vykonanie
kontroly, ak nie ste spokojný s vybavením Vášho podnetu alebo
sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom
platformy dostupnej na webovej stránke
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
10.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
10.1.
Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to
prostredníctvom e-mailu zaslaného na soba@soba.sk ak nie ste
spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo
ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na
Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej
odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („Subjekt“)
podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
v znení neskorších predpisov („Zákon o alternatívnom riešení
sporov“).
10.2. Subjektami sú orgány a oprávnené
právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení
sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva
hospodárstva SR:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
10.3.
Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o
alternatívnom riešení sporov.
10.4. Ďalej máte právo
začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy
OSR dostupnej na webovej stránke:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297,
resp.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1.
Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať
elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri Našich
identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na
Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte
alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
11.2. Zmluvu je možné
meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však
oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však
nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú
uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme
informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet
(aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať
nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme
uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na
základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane.
Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej
14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od
zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy
na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové
podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku
Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade,
že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.
11.3. V prípade
vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná
katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov
a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku
alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými
udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme
My aj Vy právo od Zmluvy písomne odstúpiť.
11.4.
Neoddeliteľnou prílohou Podmienok je vzorový formulár pre
reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy spolu s
poučením, ktoré nájdete na nasledujúcom
linku: https://www.soba.sk/reklamacie/.
11.5.
Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u
Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a
potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a
budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti.
Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
11.6.
Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa
§ 2 písm. I) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
11.7. Tieto
Podmienky nadobúdajú účinnosť 29.07.2024
PRÍLOHA - TLAČIVÁ NA STIAHNUTIE:
- formulár:"Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku "
- formulár:"Reklamačný protokol"