VOP

Všeobecné obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") určujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúceho, a nás, ako predávajúceho, v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených prostredníctvom diaľkovej komunikácie, konkrétne cez E-shop na našej webovej stránke soba.sk.

Obchodník je: 
SOBA spol. s.r.o., 
Hraničná 2
Košice 040 17
IČO: 00691518
DIČ: 2020489823
IČ DPH: SK2020489823
zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: sro, vložka číslo: 138/V
e-mail soba@soba.sk
telefónne číslo +421 55 62 552 61

Orgánom dozoru je najmä Slovenská obchodná inšpekcia  SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1 Odbor výkonu dohľadu ke@soi.sk tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55.

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu https://www.soba.sk/ako-nakupovat/ .

Ak niektorá časť týchto Podmienok je v rozpore s tým, na čom sme sa dohodli v rámci Vašej objednávky na našom E-shope, táto konkrétna dohoda bude mať prednosť pred týmito Podmienkami.

Kupujúci (zákazník) odoslaním objednávky potvrdzuje, že je oboznámený s uvedenými obchodnými podmienkami. Vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia uvedenými obchodnými podmienkami. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok.

 

1               NIEKTORÉ DEFINÍCIE

 

Digitálnym plnením je všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope prostredníctvom uzatvorenia Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia a súčasne pozostáva z údajov vytvorených a dodaných v digitálnej forme alebo digitálna služba, ktorá Vám umožňuje vytvárať, spracúvať, uchovávať údaje v digitálnej forme alebo pristupovať k takýmto údajom.

Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar.

Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie, dopravu, poštovné alebo iné poplatky.

Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu, prípadných ďalších nákladov a poplatkov, ak tieto nebolo možné určiť vopred.

DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.

E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Nami na adrese soba.sk na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru.

Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu.

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu soba.sk na území Slovenskej republiky je SOBA spol. s.r.o., IČO: 00691518, Hraničná 2, Košice 040 17, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: sro, vložka číslo: 138/V, DIČ: 2020489823, IČ DPH: SK2020489823, e-mail soba@soba.sk, telefónne číslo +421 55 62 552 61, právnymi predpismi označovaná ako predávajúci a/alebo obchodník. Pre vylúčenie pochybností nie sme prevádzkovateľmi online trhu, a teda nie sme osoby, ktoré prevádzkujú a poskytujú Spotrebiteľom online trh, a to aj ani prostredníctvom tretej osoby, a teda nevzťahujú sa na nás osobitné informačné povinnosti podľa § 16 a § 17 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami.

Podnikateľ je osoba zapísaná v Obchodnom registri, podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Spotrebiteľská kúpna zmluva je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a Spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií Spotrebiteľa ako kupujúceho.

Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope.

Užívateľský účet je účet zriadený v Spotrebiteľskom klube (ak e-shop túto možnosť poskytuje) na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv alebo pristupovanie a využívanie Digitálneho obsahu dodaného v rámci Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia.

Vy, ak nakupujete na našom E-shope, právne ste označovaný ako kupujúci. Ak uvediete v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), beriete na vedomie, že sa na Vás vzťahujú ustanovenia týchto Podmienok, ktoré sú určené pre podnikateľov, ako aj podmienky dohodnuté medzi nami. Stále však máte, v rámci platných právnych predpisov, nárok na plnú ochranu pred nekalými a agresívnymi obchodnými praktikami a proti klamlivému konaniu a klamlivému opomenutiu.

Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky. Zmluvou je tiež zmluva na kúpu veci s digitálnymi prvkami a zmluva na poskytnutie digitálneho plnenia. V prípade, že sa tieto Podmienky odkazujú v ich jednotlivých častiach alebo jednotlivých bodoch osobitne na zmluvu na kúpu veci s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia, platí takáto osobitná úprava iba pre Tovar a/alebo Digitálne plnenie poskytnuté na základe daného zmluvného typu.

Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu (“Zmluva“).

Občiansky zákonník je slovenský Zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.

Zákon na ochranu spotrebiteľa je slovenský Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

2               VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE

Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu: soba.sk

Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne, úplné a pravdivé.

 

3               UZATVORENIE ZMLUVY

Zmluvu s nami môžete uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom nášho E-shopu. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní Zmluvy využijete, hradíte vy. Tieto náklady nezvyšujú celkovú cenu tovaru a nelíšia sa od základnej sadzby, ktorú platíte za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup k internetu). Odoslaním objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

Na uzavretie Zmluvy je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili návrh objednávky, ktorý musí obsahovať:

1.Informácie o nakupovanom tovare (označujete tovar tlačidlom "Pridať do košíka / Do košíka").

2.Informácie o cene, cene za dopravu, DPH, spôsobu platby celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru. Tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu objednávky a automaticky vypočítané na základe zvoleného tovaru a spôsobu doručenia.

3.Vaše identifikačné údaje potrebné na doručenie tovaru: meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.

4.V prípade, že Vám budeme tovar dodávať pravidelne a opakovane, aj informáciu o tom, ako dlho Vám budeme tovar dodávať.

 

Počas tvorby návrhu objednávky môžete údaje meniť a kontrolovať až do jej vytvorenia.

Po vykonaní kontroly a stlačení tlačidla "Odoslať objednávku" objednávku vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte potvrdiť, že ste sa riadne oboznámili s Podmienkami a súhlasíte s nimi. Bez tohto potvrdenia nebude možné objednávku vytvoriť. Po stlačení tlačidla budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo nám.

 

Vašu objednávku potvrdíme čo najskôr správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením objednávky dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi nami a Vami. Podmienky platné v deň objednania sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.

Môžu nastať situácie, kedy Vám nebudeme môcť objednávku potvrdiť, napríklad ak tovar nie je dostupný alebo ak objednáte viac kusov, než je povolené. Informáciu o maximálnom počte kusov tovaru poskytujeme vopred na E-shope. Ak nemôžeme objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a pošleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe. Zmluva je v takom prípade uzavretá, keď našu ponuku potvrdíte.

 

Ak je v E-shope alebo v návrhu objednávky uvedená zjavne chybná cena, napríklad v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní dodať tovar za túto cenu ani po potvrdení objednávky. V takom prípade Vás budeme bezodkladne kontaktovať a máme právo odstúpiť od Zmluvy, pričom Vám zašleme ponuku na uzavretie novej Zmluvy v zmenenej podobe. Nová Zmluva je uzavretá, keď našu ponuku potvrdíte. Ak našu ponuku nepotvrdíte do 3 dní, máme právo od Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad, keď cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo obsahuje zjavne nesprávne číslice.

Po uzavretí Zmluvy ste povinní zaplatiť celkovú cenu.

 

Ak máte zriadený účet v Spotrebiteľskom klube, môžete urobiť objednávku prostredníctvom neho. V takom prípade máte povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby objednávky je totožný ako pre kupujúceho bez účtu v Spotrebiteľskom klube, avšak nemusíte opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

V niektorých prípadoch umožňujeme využiť zľavu na nákup tovaru. Pre poskytnutie zľavy je potrebné, aby ste v návrhu objednávky vyplnili údaje o zľave do určeného poľa. Tovar bude následne poskytnutý so zľavou.

 

4               UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

4.1    Po registrácii v našom E-shope môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.

4.2    Pri registrácii do Užívateľského účtu ste povinní uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade zmien ich aktualizovať.

4.3    Prístup v Užívateľskom účte je chránený užívateľským menom a heslom. Máte povinnosť zachovávať mlčanlivosť ohľadom týchto údajov a neposkytovať ich žiadnej inej osobe. Nenesieme za zneužitie týchto údajov zodpovednosť.

4.4    Užívateľský účet je osobný a nemáte oprávnenie umožniť jeho používanie tretím osobám.

4.5    Užívateľský účet môžeme zrušiť, najmä ak ho nevyužívate dlhšie ako 6 mesiacov, ak odstúpite od Zmluvy alebo ak porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.

 

5               CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1    Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.

5.2    Celková cena je uvedená vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.

5.3    Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

5.3.1          Dobierkou: v takom prípade dôjde k platbe pri doručení tovaru v hotovosti alebo prostredníctvom karty. Za túto službu je účtovaný poplatok.

5.3.2          Bankovým prevodom: informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena splatná do 7 dní.

5.3.3          V hotovosti alebo kartou pri osobnom odbere: v hotovosti je možné hradiť tovar v prípade prevzatia na našom výdajnom mieste, ktorého adresa je Hraničná 2, 040 17 Košice.

5.4    Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude fyzicky priložená k Tovaru.

5.5    Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar je Vám dodaný. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním peňažných prostriedkov na Náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.

6                DODANIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA A STRATY PREDMETU KÚPY

6.1           Tovar Vám bude dodaný spôsobom podľa Vašej voľby. Voľby nájdete v Dodacích podmienkach a nájdete ich aj na linku https://www.soba.sk/doprava/

a) pri doprave Slovenskou poštou službou Balík na poštu s doručením 3-4 prac. dní po expedícii z nášho skladu: 4 € ( služba je dostupná len pre zákazníkov zo Slovenska a pre objednávky v hodnote tovaru maximálne do 30 EUR)

b) pri doprave kuriérskou spoločnosťou s doručením v rámci celej SR do 2-3 pracovných dní po expedícii z nášho skladu nasledovne (platné len pre zákazníkov zo Slovenska ):
objednávky v hodnote do 50 EUR: 4 €
objednávky v hodnote nad 50 EUR: bez poplatku

c) pri doprave kuriérskou spoločnosťou s doručením v rámci celej ČR do 3 pracovných dní po expedícii z nášho skladu nasledovne (platné len pre zákazníkov z Českej republiky ): 7 €

Poplatok za platbu na dobierku Slovenskou poštou alebo kuriérskou službou je 1,50 €. Minimálna hodnota tovaru objednávaného na dobierku musí byť 10 EUR, alebo platba za objednaný tovar musí byť uhradená vopred, prostredníctvom bankového prevodu, na základe nami vystavenej a elektronicky zaslanej zálohovej faktúry.
Platba na dobierku znamená, že platba je realizovaná v hotovosti klientom v okamihu doručenia zásielky kuriérskou službou alebo na pošte klienta.

6.2           Tovar je možné dodať iba v rámci Slovenskej republiky. 

6.3           Spotrebitelia z Českej republiky, ktorý majú záujem o doručenie tovaru v Českej republike platia za tovar v hotovosti priamo kuriérovi pri doručení v mene CZK, ktorá je rátaná ako celková cena v EUR uvedená vo faktúre, ktorá je násobená kurzom 28 CZK/1 EUR. Výsledná cena v CZK je zaokrúhlená na celé české koruny smerom nadol. Daňový doklad, ktorý posielame s tovarom, je vystavený v EUR. 

6.4           Tovar sme Vám povinní dodať bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, pokiaľ sa nedohodneme inak. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezmete alebo ho prevezme Vami určená osoba, alebo keď ho odovzdáme prepravcovi, ktorého ste poverili Vy mimo možností prepravy, ktorú sme Vám ponúkli. Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je Vám sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania Vašej osobe.

6.5           Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne dodania Tovaru je aj Naša žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne. V prípade osobného odberu na Našej prevádzkarni Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu.

6.6           Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.

6.7           Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru na Vaše požiadanie. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je dôvodom pre odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru na Vaše požiadanie, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.

6.8           Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením na Vaše požiadanie spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

6.9           Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty Tovaru na Vás prechádza v okamihu dodania Tovaru. V prípade, keď Tovar neprevezmete alebo ho prevziať odmietnete, s výnimkou prípadov podľa bodu  6.4 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

 

7                PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY

 

7.1            Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady

7.1.1       V prípade, že ste Podnikateľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.

7.1.2       V prípade, že ste Spotrebiteľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka prezentovanými vlastnosťami Vami objednaného Tovaru na Našom E-shope  alebo na Našich propagačných materiáloch vo vzťahu k dodávaného Tovaru, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka, ak pri uzatvorení Zmluvy sme Vás s tým výslovne oboznámili, že určitá vlastnosť nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a Vy ste s tým výslovne a osobitne súhlasili.

7.1.3       Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka ak:

7.1.3.1   je vhodný na všetky účely, na ktoré sa Tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;

7.1.3.2   zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré sme Vám sprístupnili pred uzavretím Zmluvy;

7.1.3.3   je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môžete dôvodne očakávať;

7.1.3.4   je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môžete dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru s prihliadnutím na akékoľvek naše verejné vyhlásenie alebo verejné vyhlásenie inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jeho označení, pričom za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trhu Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho dodaní v rozsahu Nášho záväzku uvedeného v čl. 7.1.1. alebo 7.1.2. týchto Podmienok

7.1.4       Ak ste Podnikateľom za vady Tovaru nezodpovedáme v nasledovných prípadoch:

7.1.4.1   ak ste boli o existujúcich vadách poučený alebo ste o vadách museli vedieť na základe okolností uzavretia Zmluvy a tieto vady nie sú v rozpore s dohodnutými vlastnosťami Tovaru;

7.1.4.2   ak vady Tovaru vznikli po tom ako ste Tovar prevzali, za predpokladu, že vady nevznikli porušením Našich povinností alebo ste si mali Tovar možnosť prevziať podľa čl. 6. týchto Podmienok a bez právneho dôvodu ste prevzatie Tovaru odmietli alebo ste Tovar neprevzali;

7.1.4.3   ak ste zjavné vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 7.3.1. týchto Podmienok;

7.1.4.4   ak ste skryté vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 7.3.2. týchto Podmienok;

7.1.4.5   pri použitom Tovare nezodpovedáme za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

7.1.5       Ak ste Spotrebiteľom za vady a vlastnosti Tovaru nezodpovedáme v prípadoch ak:

7.1.5.1   ste vady Tovaru nevytkli včas v lehote uvedenej v bode 7.4.1. týchto Podmienok;

7.1.5.2   vlastnosti Tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám podľa § 617 Občianskeho zákonníka, pričom ste boli Nami o tejto skutočnosti jasne písomne poučený a osobitne ste vyjadrili výslovný písomný súhlas s uvedeným nesúladom; ide o zmluvu na kúpu Tovaru  s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia

7.1.5.3   a vady Tovaru vznikli v dôsledku nesprávnej inštalácie alebo nenainštalovania potrebných aktualizácii, ak sme Vám zabezpečili dodanie takýchto aktualizácií, informovali Vás o ich dostupnosti a dôsledkoch pre prípad, ak si ich nenainštalujete;

7.1.5.4   a nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia potrebných aktualizácii v dôsledku, ktorej vznikli vady na Tovare, nebola spôsobená nedostatkami v Nami poskytnutom návode na ich inštaláciu;

7.1.6       Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru z Vašej strany

7.1.7       Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z Vašej strany.

7.1.8       Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri Tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musíte uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak Vaše práva zaniknú.

7.2            Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa bodov vyššie alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru podľa bodu 6.8 Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:

7.2.1       zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite a má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru rozumne očakávať;

7.2.2       je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé a je funkčný;

7.2.3       vyznačuje sa vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa Tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného Tovaru, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita) a vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita);

7.2.4       je dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté s Vami v Zmluve;

7.2.5       sú dodané aktualizácie vymedzené v Zmluve, ak ide o Tovar s digitálnymi prvkami.

7.3            Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre Podnikateľov

7.3.1       Je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.

7.3.2       Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

7.3.3       Ak je Vám Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle +421 55 62 552 61 alebo e-mailom na soba@soba.sk. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 2.5.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.

7.3.4       Záruka sa vzťahuje na všetky vady Tovaru opísané v bode 7.2. a/alebo v rozpore s naším záväzkom v bode 7.1.1a. týchto Podmienok.

7.3.5       Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak za vady nezodpovedáme v zmysle bodu 7.1.4. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy alebo ak ste o vade vedeli pred prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.

7.4            Podmienky uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre Spotrebiteľov

7.4.1       Máte nárok uplatniť Vaše práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri prevzatom Tovare v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 24 mesiacov od dodania Tovaru. Ak je predmetom kúpy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, zodpovedáme za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 2 rokov od dodania Tovaru s digitálnymi prvkami.

7.4.2       Ak je Vám Tovar dodaný v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, odporúčame Vám, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle +421 55 62 552 61 alebo e-mailom na soba@soba.sk. Ak sa rozhodnete takúto zásielku prebrať, je nutné v prítomnosti dopravcu zásielku skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky Tovaru a že sú všetky položky Tovaru v poriadku. Ak zistíte, pri kontrole zásielky podľa predchádzajúcej vety, že stav alebo počet položiek objednaného Tovaru nie je v súlade s tým, čo ste si objednali, odporúčame Vám spísať s dopravcom Zápis o poškodení zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok v preberacom protokole dopravcu. 

7.4.3       V prípade dodatočného zistenia zjavných vád po prebratí Tovaru (napr. mechanického poškodenia, chýbajúci Tovar alebo jeho položky, nesprávny Tovar alebo jeho položky) Vás žiadame bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie. Neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, sme oprávnení odmietnuť.

7.4.4       Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady nezodpovedáme v zmysle bodu 7.1.5. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy.

7.4.5